چگونه درد مفصل را کاهش دهیم؟
نوشته شده توسط : محسن

مصرف مکمل‌ها را فراموش نکنید:

گلوکوزامین و کندرویتین سولفات (موجود در غضروف انسان) برای درمان درد و التهاب همراه با آرتروز بسیار محبوب هستند.مطالعات بی شماری برای بررسی تاثیر این مواد انجام شده است. مثلا مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ مشخص کرد که این مواد به طور قابل توجهی درد را کاهش می‌دهد و عملکرد افراد را بهبود می‌بخشد. معمولا خطری در مصرف این مکمل‌ها وجود ندارد اما به هیچ عنوان نباید خودسرانه مصرف شود.

 

مصرف ماهی را فراموش نکنید:

همه افراد به خوبی می‌دانند که ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف مکمل‌های ماهی نیز می‌تواند به کاهش درد کمک کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز که ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، درد کمتری در زانوهای خود داشتند.

 

تمرین تای چی نیز می‌تواند مفید باشد:

استفاده از تمرینات تای چی یک روش بسیار خوب برای تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش دامنه حرکتی بدن است. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که تمرینات تای چی نشانه‌های درد، سفتی و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشد.

 

زانوی خود را بپوشانید:

اگر شما نیز به آرتروز زانو مبتلا هستید بهتر است آن را بپوشانید. اینکار باعث کاهش التهاب و تورم در زانو می‌شود. در طول روز نیز استفاده از زانوبندهای مخصوص می‌تواند حمایت بیشتری برای مفاصل زانو فراهم کند و هنگام راه رفتن به شما کمک خواهد کرد. در این صورت درد کمتری خواهید داشت.

منبع:majalesalamat.com

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید




:: برچسب‌ها: درد مفاصل ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: